Liseberg!!!!!!!!!

Igår kom jag hem från Liseberg. Mamma skulle spela där med sitt gamla band Tant Strul. Vi fick åka tåg i typ tre timmar fram och tillbaka från Göteborg och Stockholm. När vi kom fram ösregnade det nästan. Sen fick vi stå och vänta på en taxi i kanske tjugo minuter. Egentligen skulle vi åkt till hotellet först men det hann vi inte. Så vi åkte direkt till Liseberg. När vi kommit fram visade en jättesnäll tjej som hette Sandra oss in i Logen. Där fanns det fika, frukt m.m. Alla som jobbade med tant strul hade fått gratis bilietter och dom fick vi som inte skulle spela. Sen var det bara ut och åka:) Det regnade lite till och från och var väldigt kallt. Som tur var hade jag med mig min regnjacka med bara tygskor!!:( Efter typ två timmar var det dags att äta mat. Men vi behövde inte äta på nån resturang nere vid själva nöjesparken utan vi fick äta i personal matsalen. Det var liite läskigt eftersom att några av spökerna från spökhuset satt och åt samtidigt. Sen åkte vi massor mer. Bla. Balder (2g), Lisebergsbanan, Sänggungan, Spinrock m.m. Sen när mamma skulle spela hade jag köpt en sån där jätte napp. Tyvärr tyckte jag inte så mycket om den så min kompis fick den. Det var väldigt kallt när bandet spelade så efter gick vi stelfrusna till loge, tog en taxi till hotellet (vi var ganska trötta, klockan var typ 21.00), bokade in oss där, gick upp på rummet, gick sen ner och åt lite mat, snackade. Sen kom jag i säng vid typ halv 12.
Nästa morgon åt vi frukost vi kvart över nio. Det var en stor frukostbuffé. Efter frukosten fick vi packa ihop oss och ta en jättestor taxi (vi var sju stycken) till tågstationen. Där tog vi tåget hem till Stockholm!!!!:) Det blev en lyckad liten semester:)
Vi ses!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cissabelulija.blogg.se

We Write About Everything. And Nothing. And Everything Again.

RSS 2.0