Tour de ski

Hej!
De två senaste åren har jag blivit väldigt intresserad av Längdskidor!:) Eller skidor i överhuvudtaget!:D Men tyvär har jag inte provat att åka längdskidor utan bara kollat på det! Men under sportlovet ska vi åka till Borlänge och åka slalom och då ska jag hyra längdskidor och ÅKA! JIPPIE!!!!... Jag tror det kommer bli väldigt svårt men jag ska iallafall försöka! Kan fråga om lite tips från Hedda...haha!!.! jamen idag gick det väldigt bra för det svenska damerna i Tour de ski, 10 km fritt. Charlott Kalla kom tvåa, Emma Wikén kom 11 och Anna Haag 20 tror jag! Vinnaren blev Justyna Kowalcyzk, hon kom 18 sekunder före Charlotte, som slog båda norskarna Johaug och Steira ( OBS det var efternamnen )
Det gick även rätt bra för Marcus Hellner som kom 7, fast i herrarnas:P
 
Charlotte Kalla gillar när det är sommar. Då går träningen lätt. FOTO: Johan Trygg.
 
MARCUS HELLNER skakade ur sig femmilen och blev trea på världscupsprinten i Holmenkollen. Foto: KJELL-ERIK KRISTIANSEN
////Cissa


Kommentarer
Julli

Jag fick längdskidor i julklapp! har åkt asmkt:)

Cissas syster

Jag kollade inte på det. Förutom skidskytte(stafett). Minns att du kallade 1-2 svenska tävlande klant för att de typ fick göra extrarundor.

2013-01-16 @ 17:58:56
Cissas syster

Japan blev varvade :-(

2013-04-04 @ 21:05:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cissabelulija.blogg.se

We Write About Everything. And Nothing. And Everything Again.

RSS 2.0