Julli inspration

Hejsan svejsan på er alla små människor jag har fått lite inspration av Julli alltså jag tänker också göra en liten historia här på bloggen, jag ska försöka skriva ett kapitel om dan!
Men nu börjar jag historien heter DE DÖDA HUSET!!

Kapitel 1
Det är sommarlovets första dag jag och Tuva är på stranden och badar eller Tuva badar jag är på stranden och försöker få lite färg, Tuva knuffar ner mig och jag börjar skvätta vatten på henne.
Det kommer 2 killar förbi och frågar om vi vill vara med på enomgång volleboll vi säger ja och
börjar gå upp ur vattnet.
Vi delar in oss i lag med 8 pers i varje jag och Tuva hamnar inte i samma lag.
Jag börjar med att sitta på bänken det är bra för då har jag lite tid att berätta lite saker
t.ex jag heter Freia och går i 5 på Sofiaskolan jag och tuva är på hennes familjs landställe, eller just nu på stranden, men iallafall jag och Tuva brukar vara i skogen och kolla in ett gammalt hus som har legat
öde i fler 100 år typ!
Oj det är redan min tur så nu kan jag inte prata mer hejdå!
Nu vill Tuva gå och jag säger inte emot, deras hus ligger inte långt från stranden så vi tar våra cyklar och cyklar därefrån.
Tuvas mamma Moa håller på arr lagat lunch det blir kötbullar!
Sålänge vi väntar börjar vi gå upp till Tuvas rum och vi börjar snacka.
- Kan vi inte klä på oss fina kläder och sminka oss och låtsas att vi är kändisar? frågar Tuva
- Ok! Säger jag
Jag letar runt bland min kläder jag tog med och hittar en rosa sommarkortkläning och sätter på mig den.
Jag kollar på Tuva som ar satt på sig en vit blommig kortkortkläning och ett par rosa högklackade skor!
Jag börjar kamma mitt bruna hår och Tuva sitt blonda hår.
Sen tar Tuva fram sitt lilla sminkskrin och börjar sätta på lite ögonskugga på hennes redan solbrända hud.
Jag däremot har knappt fått någon färg alls, det är rätt komiskt att vi är bästisar för vi är helt olika varan Tuva är är Rolig,charmig och framåtriktad tjej medans jag är lite tyst och tillbakadragen.
Men nu var vi klara vi gick ner för att se hur Moa skulle reagera.
När vi kom ner möttes vi avett STORT Waooo!
Moa kollade på oss och sa att vi såg fantastiska ut.
Vi satte oss vid bordet och började äta!


Hehe tack för att ni ville läsa första delen av min lilla saga hoppas att ni gillar den
tror att jag skriver mer imorgon

//Eran Cissa<3333


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cissabelulija.blogg.se

We Write About Everything. And Nothing. And Everything Again.

RSS 2.0